ПоРтАл | Сазвежђе З

ПоРтАл  | Сазвежђе З
Заветине

Преведи

Претражи овај блог

ВАСЕЉЕНСКИ ЛИСТ

ВАСЕЉЕНСКИ ЛИСТ
Енигма "Заветина"?

МРЕЖА Забавник - ДИБИДрУС. (КЊИЖЕВНА ФИЛОКСЕРА)

МРЕЖА Забавник - ДИБИДрУС. (КЊИЖЕВНА ФИЛОКСЕРА)
Прозор тзв. Летње кухиње у М. 16. мај 2010. снимак Ивана Лукића

петак, 29. јануар 2016.

Живео живот Тола Манојловић

Објављено је 18.04.2014.

ТВ театар: Живео живот Тола Манојловић

"Јао, кад бих могао да дохватим онај високи плави балон,што је као лубеница...", говорио је, у својој монодрами "Живео живот Тола Манојловић", по тексту Моме Димића, млади Петар Краљ.

Пуних четрдесет година, Петар Краљ је играо старог човека, Толу Манојловића из Неменикућа крај Младеновца, каменоресца, народног мудраца, српског сељака. У међувремену, Петар Краљ је достигао године свог јунака, а сам јунак и аутор драме су отишли од нас.

"Боли ме и ова капа, ово одело на мени", каже доктору Тола, вечити болесник, а пун енергије за причу без краја.

Више од 200 000 гледалаца пратило је, у извођењу Петра Краља, више од четрдесет година догодовштине чудног српског сељака, каменоресца испод Космаја, Толе Манојловића.

„Сад сам га претрчао, рекао је Петар Краљ у време снимања монодраме „Живео живот Тола Манојловић", у Атељеу 212, 2007. године."Кад је Мома Димић написао текст, прави Тола Манојловић је имао педесет седам година, а сад...Тад сам га играо као млад човек и глумац...Играо сам човека кога сам, једним делом, и замишљао. Он нема неког правог сукоба, осим са оним што му се као случајно дешава, са тим неким болештинама које га спопадају, али он, ипак, води један весео живот..."

Петар Краљ је Толу Манојловића пронео кроз читав свет, са истим жаром, са којим је играо све своје многобројне јунаке. Ипак, „Живео живот Тола Манојловић" остаје „лична карта" Петра Краља, по коме ће се памтити читав један менталитет, као и геније једног од најбољих драмских уметника, кога је српски језик имао.

Нема коментара:

вез

вез
КОСОВСКИ ВЕЗ